Site icon סַבָּאלֶה

קניית מוצרים מתצוגה

שתפו את העמוד עם חברים >>

מאת: אמון הציבור – מגזין הזמן השלישי

עסקים רבים מציעים לנו לרכוש מוצרים מתצוגה. מוקד התלונות של אמון הציבור מתקבלות תלונות רבות על בעיות המתגלות לאחר רכישה כזאת. הנה שתי דוגמאות:

אמון הציבור הוא ארגון לתועלת הציבור ללא מטרות רווח, שפועל לשנות את התרבות העסקית ולהנחיל בישראל כללים המבוססים על הגינות ויושרה, שיתרמו לרווחת הצרכנים ולבתי העסק ההגונים. עסקים הגונים יכולים להתחייב לכללים, לעבור בקרה(בתשלום) ולהשתתף בשינוי התרבות הצרכנית

– ר´ רכשה מתצוגה חדר שינה מלא הכולל גם ארון. העסק שמכר לה את חדר השינה הבטיח לה כי הארון יעבור שיפוץ בנגריה, יוחלף חלקו האחורי ויורכבו בו מגירות. כאשר הגיעו הרהיטים התברר כי מצבם גרוע מאוד ויש בהם פגמים רבים. בירור העלה שהארון לא עבר שיפוץ, וברהיטים התגלו פגמים נוספים, שריטות, מסמרים בולטים בצורה מסוכנת, ברגים שחוברו למסילות של השידות כדי לאפשר פתיחה טובה של המגירות, מסילות ישנות מאוד, ועוד. במקרה זה תבעו המתלוננים את העסק בבית המשפט.

 

– ג´ רכש טלוויזיה מתצוגה ביריד בגני התערוכה. המוכרים הבטיחו לו כי האחריות והתכולה של מוצר חדש חלים על הטלוויזיה למרות שהיא מתצוגה. המכשיר הגיע לביתו של המתלונן ללא אריזה ועם שקית ניילון ובה כמה ניירות וכבל חשמל. הטכנאי שהגיע כדי להרכיב את המכשיר טען כי הכבל שהגיע עם המכשיר אינו מתאים ולכן על המתלונן לקנות את הכבל שהטכנאי הביא עימו שהוא באיכות גבוהה יותר. המתלונן סיפר כי שבועיים לאחר הקניה. המכשיר עמד ללא אפשרות הפעלה ושאין לו לאן לפנות כדי לפתור את הבעיה. מאחר שקנה את המכשיר ביריד ולא בחנות מסוימת, התלונה עדיין בטיפול.

 

היתרונות בקניית מוצר מתצוגה:

החסרונות בקניית מוצר מתצוגה:

כאשר קונים מוצר מתצוגה יש להקפיד מאוד על הפרטים הבאים:

Exit mobile version